Algemene informatie Vodafone

Vodafone is één van de belangrijkste spelers in de telefonie markt. Niet alleen in Nederand, maar ook wereldwijd. Vodafone is opgericht in 1982 en het hoofdkantoor van deze provider is gevestigd in Newbury, Groot-Brittannië. Vodafone opereert wereldwijd en levert haar diensten in 42 landen. De Nederlandse markt van Vodafone heeft officieel de naam, Vodafone Libertel. Het hoofdkantoor van de Nederlandse markt is gevestigd in Maastricht. Vodafone Libertel heeft er zelfs een tweede hoofdkantoor bij gekregen, die gevestigd is in Amsterdam. Vodafone Nederland heeft op dit moment meer dan 100 eigen winkels en zelfs meer dan 2600 medewerkers.
Vodafone heeft een drietal dochterondernemingen, waarmee zij een samenwerkingsverband hebben.
De drie dochterondernemingen zijn Hollandsnieuwe, Sizz en Blyk. Deze drie providers maken allemaal gebruik van het Vodafone netwerk. Je kan ook contact opnemen met de klantenservice van Vodafone voor vragen of advies.

Aanbod en abonnementen

Vodafone biedt de volgende drie diensten aan, abonnementen, prepaid en hybride. Vodafone heeft twee verschillende opties waar binnen haar abonnementen vallen. De Red of Smart abonnementen. Voor gebruikers die veel gebruik maken van internet en ook geregeld bellen en sms’en is het Red abonnement ideaal. Gebruikers die minder gebruik maken van het internet en die geregeld bellen en sms’en, kunnen het beste gebruik maken van een Smart abonnement. Bij beide abonnementen biedt Vodafone het 4G-netwerk aan, wat staat voor supersnel internet. Een andere dienst die door Vodafone word aangeboden is prepaid. Er wordt voor prepaid gekozen als de gebruiker nog een goed werkende smartphone heeft. De tarieven die gelden bij prepaid, zijn namelijk veel lager. Ook kan er tegenwoordig heel gemakkelijk beltegoed worden opgewaardeerd. Er kan natuurlijk nog steeds beltegoed worden gekocht in bepaalde winkels, maar het beltegoed kan ook online worden gekocht. Vodafone biedt ook de dienst hybride aan. Hybride is een sim only dienst waarbij de gebruiker zelf de inhoud van de verschillende bundels bepaald. De gebruiker beslist dus zelf hoeveel belminuten en mb’s er per maand kunnen worden verbruikt. Er wordt geen contract afgesloten, waardoor de gebruiker zelf kan bepalen tot wanneer de bundels door blijven lopen. De verschillende bundels kunnen elke maand worden aangepast of zelfs stop worden gezet, maar zolang de gebruiker tevreden is blijven de bundels maandelijks doorlopen. Zodra de bundels op zijn kan er ook niets meer worden verbruikt. Zo komt de gebruiker nooit voor onverwachte kosten te staan. Mocht er nog behoefte zijn aan extra belminuten of mb’s, dan kunnen deze heel gemakkelijk online worden gekocht. De kosten die worden gemaakt worden bij hybride ook vooraf betaald.
Vodafone maakt in heel Nederland al gebruik van het 4G-netwerk. Dit netwerk zorgt er voor dat het internet heel erg snel is en dat het ook op alle plekken in het land te gebruiken is.

Waar kan ik Vodafone bestellen?

Vodafone heeft in Nederlands meer dan 100 eigen winkels waarin de producten en diensten van Vodafone worden aangeboden. De medewerkers in de winkels zijn precies op de hoogte van alle producten en diensten, waardoor zij alle vragen van gebruikers kunnen beantwoorden. Z heeft elke gebruiker een aanspreekpunt in de buurt. Vodafone biedt al haar producten en diensten natuurlijk ook online aan.